Robotok az iskolában

Iskolánk a 2019/2020-as tanév elején a programozás oktatásához padlórobotokkal, robotika eszközcsomaggal és CodeGo társasjátékkal gazdagodott. A tanszercsomag használata az informatika tantárgy problémamegoldó témakör bevezetését és oktatását segíti nagyban elő. A készlet tartalmaz egy 16 lapból, válaszfalakból és alagutakból összeépíthető labirintust is, melyekből különböző nehézségű pályákat építhetnek, akár a készletben található feladatkártyák alapján vagy saját ötletből kiindulva. A gyerekeket nemcsak szórakoztatja, de tanítja is. Több órán is használták a tanulók a robotokat és így az ismeretek elsajátítása mindenki számára könnyebben ment. A digitális eszközökön felnövő gyermekek számára meg kell teremtenünk annak az esélyét, hogy felfedezzék a programozás lehetőségeit és a tapasztalatot szerezzenek a valós, gyakorlati problémák megoldásában, mindezt játékosan fejlesztő módon. A robotika többek között fejleszti a kreativitást, a logikai készségeket, az algoritmikus gondolkodást, a finommotorikus készséget, a csapatmunkát, a kommunikációs és a problémamegoldó készséget. A gyerekek lelkesen, motiváltan dolgoztak és megtanulták, hogy hogyan kell a közös cél érdekében egymásra figyelve, együtt dolgozva végrehajtani egy feladatot. A robotikához kapcsolódó ismereteiket tehát az iskolai élet minden területén kamatoztathatják.

Sellei Mónika
informatika tanár