Erdélyi utam

A Határtalanul! pályázat keretében elmehettem egy öt napos kirándulásra Erdélybe.
Battonyánál mentünk át a határon és az első megálló Aradon egy általános iskola volt. Ha jól emlékszem, több mint ezren jártak abba a suliba. Előadást tartottunk a magyar tagozatos gyerekeknek. Nagyon tetszett nekem, hogy magyarul beszéltek hozzánk és megvendégeltek minket. Utána a vesztőhelyhez érkeztünk, ott végezték ki a 13 aradi vértanút, majd előadtuk a műsorunkat. Legközelebbi megállónk Déva volt. Több mint 200 lépcsőn mentünk fel a várba, gyönyörű volt a kilátás. Ott a Kőműves Kelement adtuk elő.
Ezután Székelykeresztúr felé vettük az irányt, ahol Petőfi körtefájánál elszavaltunk az „Egy gondolat bánt engemet” című verset.
A következő napon a székelyudvarhelyi szoborparkba látogattunk. Ezt követte egy kemény túra, amikor nagy nehezen megmásztuk a Hargitát, ami nekem nagyon tetszett. Ezek után jól esett a finom vacsora.
A harmadik napon a gyönyörű Békás – szorost és a Gyilkos-tót látogattuk meg. Nagyon érdekes látvány volt, ahogy a fenyő cövekek kiállnak a tóból.
Negyedik napon a szentegyházi huszár felvonulást néztük meg. Szép látvány volt a huszárok öltözete és a felvonulása. Ezután Parajdra érkeztünk, ahol medvenyomot láttunk. Szejkefürdőn 12 székelykapu tárult elénk, majd megkoszorúztuk Orbán Balázs síremlékét. A Makovecz templomot néztük meg, mely kívül – belül szép volt.
Elérkeztünk az utolsó naphoz, amikor a tordai-hasadékot másztuk meg. Nagyon vigyázni kellett nehogy leessünk, mert meredek és csúszós volt a felszín, emellett többen tériszonyosok is voltak, emiatt sajnos nem mentünk végig. A túra során még egy durva jégesőt is kaptunk.
Ennyi élménnyel a hátunk mögött, indultunk haza. Méhkeréknél léptük át a határt, majd egy kis utazás következett még és szerencsésen megérkeztünk.
A kiránduláson minden nagyon tetszett. Köszönöm a tanár néniknek a programot, az élményeket és az egész kirándulást!